Akdeniz Yaş Meyve Ve Sebze İhracatçı Birliği'nden World Food Moscow Fuarı'na Çıkartma!

27.09.2019

AKDENİZ YAŞ MEYVE VE SEBZE İHRACATÇI BİRLİĞİ'NDEN WORLD FOOD MOSCOW FUARI'NA ÇIKARTMA!

 

Rusya Federasyonu'nun başkenti Moskova'da 24-27 Eylül 2019 tarihleri arasında düzenlenen World Food Moscow 2019 fuarı bu sene de Akdeniz Yaş Meyve ve Sebze İhracatçı Birlikleri tarafından başarıyla gerçekleştirildi.

Rusya Federasyonu'nun başkenti Moskova'da 24-27 Eylül 2019 tarihleri arasında düzenlenen World Food Moscow 2019-Uluslararası Gıda Fuarı'na Türkiye'nin milli katılım organizasyonu 7. kez Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği tarafından gerçekleştirildi. Sektörde son derece önemli bir pazar olan Rusya Federasyonu'na ihracatını artırabilmek için Rusya'nın en önemli ve en büyük fuarında milli katılım düzeyinde yer alan Türkiye'yi, Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nejdat SİN ve Yönetim Kurulu Üyeleri temsil etti.

60'dan fazla ülkeden, 1500'den fazla firmanın katıldığı ve 30 binden fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapılan fuarda, Akdeniz İhracatçı Birliği tarafından kurulan Türkiye Markası Standı gözleri kamaştırdı.

Türkiye pavilyonuna ziyarette bulunan Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar, Moskova Ticaret Baş Müşaviri Feridun Başer ve Gümrük Müşaviri Serkan Ayyıldız ile birlikte firma stantlarına tek tek ziyarette bulunup firmalar ile istişarede bulunurken Türkiye pavilyonuna olan beğenilerini ve Türkiye Yaş Meyve ve Sebze İhracatçı Birlikleri'nin bu fuarda bulunmalarından dolayı duydukları memnuniyeti de dile getirdi. Fuara olan yoğun ziyaretçi katılımından memnun olan Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nejdat SİN, fuarın birinci günü akşamı ülkemizin Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar, Moskova Ticaret Baş Müşaviri Feridun Başer ve Moskova Ticaret Baş Müşaviri Alper Eriten' in ve bütün katılımcı firma temsilcilerimizin katılımıyla bir akşam yemeği organizasyonu gerçekleştirdi.

-SİN: “Rusya ile Türkiye Yaş Meyve Sebze Sektöründe Önemli Bir Pazar”

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak, Türk yaş meyve sebze sektörü dünyaya tanıtılması için özverili çalışmalar yürütüldüğünü bu kapsamda 2019 yılı içerisinde Berlin, Hong Kong, Çin fuarlarına katılım sağlandığını ve önümüzdeki aylarda İspanya, Dubai'de de fuarlara katılarak Türk ürünlerinin dünyaya tanıtımı yönünde yapılan dokumaların sıklaştırılacağının altını çizen SİN; En önemli ihraç pazarlarımızdan biri olan Rusya Federasyonu'nda gerçekleştirilen World Food Moscow fuarının firmalarımız açısından son derece verimli geçtiğini belirtmiştir.

Fuarla ilgili değerlendirmede bulunan Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nejdat SİN, “World Food Moscow Fuarı, dünyanın birçok yerinden yaş meyve ve sebze sektörünü temsilen gelen katılımcı ve ziyaretçileriyle iş ilişkileri kurma olanaklarının sağlandığı ve sektörle ilgili son eğilimlerin yerinde takip edilebildiği çok önemli bir organizasyon. Türkiye pavilyonuna çok yoğun bir ilginin olduğu fuarda, ihracatçılarımız yeni iş bağlantıları gerçekleştirmek, yeni tedarikçiler bulmak, yeni ürünleri görmek ve piyasaya ilişkin bilgi toplamak amacıyla alıcı firmalarla birebir iletişimde bulunma imkânı bulmuştur” diye konuştu.

- SİN: Türkiye Yaş Meyve Sebze Sektörü'nün Rusya Federasyonu'na İhracatı!

Türkiye'den Rusya Federasyonu'na yapılan yıllık yaş meyve ve sebze ihracat tutarı 659.141.343$ olmak ile beraber bunun 299.152.963$'ını narenciye ürünleri oluşturmaktadır. Ülkemizin yaş meyve ve sebze ihracatında ise Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği'nin lider konumda olduğunun altını çizen ve vizyoner duruşu ile dikkat çeken SİN, “Türk Yaş Meyve Sebze sektörünün Rusya Federasyonu başta olmak üzere Irak, Almanya, Romanya, Ukrayna, , Suudi Arabistan gibi birçok ülkeye ihracatı yapılmakta ve dünya genelinde kaliteli olarak bilinmektedir. Ancak günümüz dünya şartlarında bize sadece ürünümüz kaliteli demek yetmez Sektörde bir marka haline gelmeliyiz ”dedi.

Fuarda tüm katılımcı ve ziyaretçi firmalar tarafından çok beğenilen ve dikkat çeken 224 m2 ile  “Türkiye Markası Standı” kurulmuştur. Bu standımızda  Türkiye ve sektör hakkında bilgiler aktarılırken, “Turkish Fresh Fruits&Vegetables” logolu sırt çantaları dağıtımı da gerçekleştirildiği World Food Moscow fuarı, katılımcı ve ziyaretçilerin memnuniyeti ile son buldu.