Mobilya sektörü ikinci yarıya odaklandı

Mobilya sektörü ikinci yarıya odaklandı

Yılın ilk yarısındaki küresel gelişmeler, artan maliyetler ve döviz kurundaki yatay seyir gibi nedenlerle hedeflerinin altında kalan Türkiye mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü, Ocak-Haziran döneminde yüzde 3,3 düşüşle 4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektör, kurun artması ve ertelenen siparişlerin gelmeye başlamasıyla yıl başında belirlediği 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmayı istiyor.

2022 yılında yakalanan güzel ivmeyi bu yılın sonunda da sürdürmeyi planladıklarını belirten AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, “Hedefimiz; sektör olarak yılı yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracatla tamamlayarak, ülke ihracatımız için belirlenen 265 milyar dolarlık hedefe güçlü bir destek sağlamak” dedi.

Türkiye'nin haziran ayı ihracatı 9 günlük Kurban Bayramı tatilinin de etkisiyle yüzde 10,5 azalarak 20,9 milyar dolar oldu. Mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörü de tatil nedeniyle ihracatta düşüş yaşadı. Sektörün Türkiye geneli haziran ayı ihracatı yüzde 16,7 azalışla 665 milyon 665 bin dolar olarak gerçekleşti. Sektör, Türkiye'nin toplam ihracatından aldığı payı ise yüzde 3,7'ye yükseltti.

Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği'nin (AKAMİB) haziran ayı ihracatına bakıldığında yüzde 14'lük düşüş görüldü. AKAMİB'ten yapılan ihracat tutarı 73 milyon 237 bin dolar oldu.

Yılın ilk yarısında ise Türkiye geneli sektör ihracatı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,3 oranında azalış göstererek 3 milyar 982 milyon 101 bin dolar olurken, AKAMİB'ten yapılan ihracat yüzde 10,5 azalış ile 425 milyon 616 bin doları buldu.

Komşu ülkelerde dikkat çekici artışlar

Sektörün haziran ayında Türkiye genelinden yaptığı ihracatta en başarılı pazar 96,7 milyon dolarla Irak oldu. Irak'ı sırasıyla; İsrail, Birleşik Krallık, ABD ve Almanya izledi.

AKAMİB'in haziran ayı ihracatında da Irak ilk sırada yer aldı. 15,8 milyon dolar ihracat yapılan Irak'ı sırasıyla; Almanya, Libya, İsrail ve Romanya takip etti. İlk 10 pazar arasında en dikkat çekici artışlar ise yüzde 180,6 ile Bulgaristan, yüzde 118,2 ile Suriye, yüzde 45,7 ile Romanya'ya yapılan ihracatta görüldü.

“Hedeflediğimiz rakamlara ulaşmak istiyoruz”

Haziran ayı ihracatındaki düşüşün temel nedeninin 9 günlük Kurban Bayramı tatili olduğunu söyleyen AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, geçen yıl temmuz ayına denk gelen bayram tatilinin de etkisiyle bu yılki temmuz ayı ihracatında çift haneli büyüme sağlamayı hedeflediklerini ifade etti. Seçimlerin ardından alınan kararlar neticesinde kurların da yükselişe geçmesiyle beraber ihracatçılara rekabet avantajı sağlanacak koşulların oluşmaya başladığını kaydeden Kılıçer, “Fiyat belirleme bir ay öncesine göre daha kolaylaştı. Şartların bu şekilde ilerlemesi ihracatçıların elini oldukça kuvvetlendirecektir. Daha önce söylediğimiz gibi, yılın ikinci yarısından çok daha umutluyuz. Katılacağımız yeni fuarlar ve gerçekleştireceğimiz ülke ziyaretleri ile üreticilerimizin yeni iş anlaşmaları yapmasını ümit ediyoruz. Bu sayede hedeflediğimiz rakamlara da rahatlıkla ulaşabileceğiz. Ertelenen siparişlerin yılın ikinci yarısında gelmesini de bekliyoruz. Onların gelmesiyle de yoğun bir ikinci yarı geçirebiliriz. 2022 yılında yakaladığımız güzel ivmeyi bu yılın sonunda da sürdürmeyi planlıyoruz. Hedefimiz; sektör olarak yılı yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracatla tamamlayarak, ülke ihracatımız için belirlenen 265 milyar dolarlık hedefe güçlü bir destek sağlamak” dedi.