Katar'a mobilya ihracat artışı yüzde bin 120
Katar'a mobilya ihracat artışı yüzde bin 120
Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB), Temmuz ayında tüm sektörlerde 63,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Ocak-Temmuz dönemini ihracatı ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 34 artırarak 492 milyon dolar oldu.
AKAMİB, temmuz ayında en önemli ihraç kalemi olan mobilyada 38,9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirirken, temmuzda en dikkat çeken ülke ise Katar oldu. Bu ülkeye mobilyada ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde bin 120 artarak 1,5 milyon dolara ulaştı. Defne, keçiboynuzu, meyan kökü gibi endemik bitkilerin bulunduğu orman tali ürünleri sektörünün toplam ihracatı da yüzde 63,1 artarak 4,1 milyon dolara ulaştı.
Çin'e ihracat yüzde 549 arttı
Türkiye'nin, Çin kozmetik ve ilaç sanayinin önemli bir tedarikçisi olduğuna dikkat çeken AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, “Türkiye endemik bitkiler açısından çok zengin bir ülke. Çin'e yaptığımız orman tali ürünleri ihracatımızın kilogram fiyatı 30 doları aşmış durumda. Bu oran Türkiye ortalamasının neredeyse 30 katı. Kozmetikten ilaç sanayine kadar birçok alana kullanılan bu ürünler, milyarlarca dolarlık pazara sahip. İhracatımızın artışına seviniyoruz. Ancak, ham haliyle sattığımız bu ürünleri ülkemizde işleyebilsek, gram fiyatı yüzlerce dolara ulaşabilecek. Katma değeri bu kadar yüksek olan sektörde yatırımlar teşvik edilmeli” şeklinde konuştu.
Katar'a mobilya ihracat artışı yüzde bin 120
Bölgenin en önemli ihracat kalemlerinden mobilya sektörüyle ilgili de konuşan Başkan Kılıçer, “Birlik ihracatımızın yüzde 60'ını oluşturan mobilya sektörü ,yılın ilk 7 ayında yüzde 33,5 artışla 291 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Artık dünyanın dört bir yanında Türk mobilyaları biliniyor ve yaptığımız tanıtım faaliyetleri sayesinde farklı ülkelerden talepler geliyor. Temmuz ayında Mobilyada Katar'a yüzde bin 120 artışla 1,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Avrupa ülkelerine, ABD'ye mobilya ihracatımız sürekli artıyor. Hedefimiz UR-GE projelerimizle birlikte, mobilya üreticisi KOBİ'lerimizin markalaşma sürecini hızlandırmak ve ekonomiye sağladığımız katma değeri artırmak” dedi.