AKMİB, 33 Firmayı ABD'nin Özel Etiket Pazarına Taşıdı

AKMİB, 33 FİRMAYI ABD'NİN ÖZEL ETİKET PAZARINA TAŞIDI

Maliyetlerde yaşanan artışlara karşın kurun yatay seviyede seyretmesinin ihracat pazarlarında rekabetçiliği zayıflattığını vurgulayan Akdeniz Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AKMİB) Başkanı Saadettin Çağan kasım ayında yüzde 25'in üzerinde bir kayıpla 400 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi. Başkan Saadettin Çağan, yılın 11 ayı itibarı ile AKMİB'in ihracatının yüzde 6,2 oranında artışla 4 milyar 532 milyon dolar olarak kayıtlara geçtiğini açıkladı.

Yeni yıl ile birlikte girdi maliyetlerinde yaşanacak artışlar nedeniyle kur ve maliyet arasındaki makasın daha da açılarak ihracatta düşüş eğilimini hızlandırmasından endişe ettiklerini dile getiren Başkan Çağan, “İhracat ailesi olarak uluslararası pazarlardaki kazanımlarımızı korumak ve yeni pazarlarda ürünlerimizi potansiyel alıcılarla buluşturmak için yoğun bir çaba sarf ediyoruz. Hükümetimizden bu zorlu süreçte uygun finansmana erişimden uluslararası pazarlardaki organizasyonlara varıncaya kadar daha fazla destek bekliyoruz.” dedi.

“ABD'nin Şikago kentinde düzenlenen PLMA's 2024- Fuarı'na Türkiye milli katılımını gerçekleştirdik”
AKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Saadettin Çağan, ABD'nin Şikago kentinde düzenlenen PLMA's 2024- Private Label Trade Show Fuarı'nda Türkiye milli katılım organizasyonunu başarıyla gerçekleştirdiklerini, 33 firmanın yeni ticaret bağlantıları sağladığını belirtti.
17-19 Kasım tarihleri arasında Donald Stephens Convention Center'de düzenlenen fuara katılan Türkiye kafilesine liderlik eden Başkan Saadettin Çağan, ABD ve Kanada'da büyüyen özel etiket pazarına yönelik yenilikçi ürün ve hizmetleri tanıttıklarını söyledi. Başkan Saadettin Çağan, fuarı ziyaret eden Şikago Başkonsolosu Tahir Bora Atatanır ve Şikago Ticaret Ataşesi Ahmet Samet Tekoğlu ile verimli istişarelerde bulunduklarını kaydetti.

“Çevre dostu üretim yapan ve yenilikçi çözümler sunan firmalar avantajlı”
PLMA's 2024'te 60 ülkeden 1.800 katılımcının stant açtığını ifade eden Başkan Saadettin Çağan, bu etkinliğin sürdürülebilir ambalajlama, düşük karbon ayak izi ile üretim ve yenilikçi çözümler sunan firmalar için rekabet avantajları sağlayan elverişli bir platform olduğunu bildirdi. Başkan Çağan, ABD'de e-ticaretin gelişmesiyle online private label ürünlerinde de önemli bir pazar oluştuğunu, büyük e-ticaret platformlarının, özel etiket ürünlerini çevrimiçi olarak satışa sunarak bu kategoriyi büyüttüğünü aktardı.

“Private label ürünlerin piyasa payı birim satışların yüzde 25'ine ulaştı”
Başkan Çağan, “ABD'deki büyük zincir mağazalarındaki özel markalı (store brand, private label) ürünlerde yaşanan artış nedeniyle uluslararası üreticilerin bu ülkeye ilgisi yıldan yıla büyüyor. Private label ürünlerin piyasa payının birim satışların yüzde 25'ine ulaştığı ABD'de 40 yılı aşkın süredir düzenlenen Private Label Trade Show Fuarı, Türk firmaların uluslararası pazarlarda güçlü bir şekilde temsil edilmesine ve iş ağlarını genişletmelerine olanak tanıyor. Firmalarımız ABD başta olmak üzere Kuzey Amerika ve diğer uluslararası pazarlara giriş imkânı buluyor. Büyük süpermarket zincirleri, distribütörler ve e-ticaret platformlarından alıcılarla doğrudan bağlantı kurabiliyor. Türk firmalarının uygun maliyetle kaliteli üretim kapasitesi, uluslararası alıcılar için cazip bir seçenek oluşturuyor. Türkiye'nin özel markalı ürünlerdeki gücünü vurgulamak ve "Made in Türkiye" imajını güçlendirmek için büyük bir fırsat sunan fuarı en verimli şekilde değerlendirmeye çalıştık.” dedi.

“ABD'nin Çin'e karşı yaklaşımı ve Suriye'de yeni dönem sektörümüze avantaj sağlar”
Küresel konjonktürdeki değişimleri de yorumlayan Başkan Saadettin Çağan, ABD'de seçilen başkanın Çin ürünlerine yönelik getirebileceği ek vergilerin Türk kimya sektörü için yeni fırsatlar yaratabileceğini ve bu süreci yakından takip ettiklerini belirtti. Suriye'nin yeniden inşa sürecinde sektör olarak önemli görevler üstlenebileceklerine de işaret eden Başkan Saadettin Çağan, yakın coğrafyanın verdiği avantajları iki ülkenin faydasına değerlendireceklerini, dost ve kardeş Suriye halkının yanında olacaklarını vurguladı.

“Kasım ayı bölge ihracatımız 400 milyon dolar”

AKMİB'in kasım ayı ihracat performansını da değerlendiren Başkan Saadettin Çağan, söz konusu dönemde 400 milyon dolar dış satım gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın 11'inci ayında 674 bin 887 ton ürünü uluslararası pazarlarda değere dönüştüren AKMİB'in ihracatını ürün grupları ve ülkelere göre ele alan Başkan Saadettin Çağan, şunları söyledi: “Kasım ayında en çok ihraç ettiğimiz ürün gruplarında yüzde 68,3 pay ve 274 milyon dolar değer ile mineral yakıtlar, mineral yağlar ve ürünleri birinci sırada yer aldı. Bunu yüzde 14,7 pay ve 59 milyon dolar değer ile plastik ve mamulleri ürün grubu ikinci sıradan, yüzde 6,6 pay ve 27 milyon dolar değer ile anorganik kimyasallar ürün grubu üçüncü sıradan takip etti. Söz konusu dönemde en fazla ihracat yaptığımız ülkeler ise Hollanda, İtalya ve Mısır oldu. Hollanda'ya 108 milyon dolar, İtalya'ya 42 milyon dolar ve Mısır'a 21 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kasım ayında ihracat hacminde önemli artışlar sağladığımız pazarların başında Suudi Arabistan, Brezilya ve Yunanistan yer aldı.”