AKİB Yaş Meyve Ve Sebze İhracatında İlk Sırada Yerini Aldı

AKİB YAŞ MEYVE VE SEBZE İHRACATINDA

İLK SIRADA YERİNİ ALDI

 

Türkiye'nin yaş meyve ve sebze ihracatı yılın ilk yedi ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda %16, değerde %19 oranında artış göstererek 1,27 milyar dolara yükseldi.

 

2018 yılının ilk yedi ayı ihracat rakamlarını değerlendiren Akdeniz Yaş Meyve ve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Nejdat SİN, ihracattaki bu artışa en çok katkıyı sağlayan alt ürün grubunun miktarda %38, değerde %30 oranında artış göstererek ihracatı 493,4 milyon dolara ulaşan taze meyve olduğunu belirtti. Temmuz ayında yapılan 104,6 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihracatının yaklaşık %77'sini yaş meyve oluşturdu.

Sezon sonuna gelinen narenciye ihracatının yılın ilk yedi ayında miktarda %41, değerde %38 oranında artış göstererek 411,2 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydeden SİN, Türkiye için stratejik bir öneme sahip olan narenciye ihracatının yaklaşık %78'inin AKİB kanalı ile gerçekleştirildiğine vurgu yaptı.

 

Nejdat SİN'den Yaş Meyve Sebze Sektör Paydaşlarına Teşekkür!

Yılın ilk yedi ayında yaş meyve ve sebze sektör ihracatında yaşanan bu önemli artışta emeği geçen bütün üreticilere, ihracatçılara ve diğer sektör paydaşlarına teşekkürlerini bildiren SİN, yılın ilk yedi ayında en çok ihraç edilen ürünlerin domates, limon, kiraz.vişne, mandarin ve portakal olduğunun bilgisini verdi.

Son yıllarda üretici ve ihracatçı işbirliği içerisinde, gıda güvenliğinin, ürün kalitesinin ve çeşitliliğin arttığına ve dünyanın 137 ülkesine, daha yüksek fiyatlarla ihracat yapıldığına dikkat çeken SİN, Ocak-Temmuz döneminde en çok yaş meyve sebze ihracatı yapılan ülkelerin sırasıyla Rusya Federasyonu, Irak, Almanya, Romanya ve Ukrayna olduğunu belirtti.

SİN, rekabet gücümüzün devamlılığı ve güçlendirilmesi noktasında ihracatçılarımızın çabaları kadar üreticilerimizin de kaliteli ve bilinçli ilaçlama ve gübreleme ve uygun üretim ve ürün maliyetleri ile ihracatçıyı desteklemesi ve her an ihracatçının yanında yer almasının önemli olduğunu ayrıca vurguladı. Üretimde kalite ayağının iyileştirilmesinin, uluslararası piyasada Türk Malı imajının ön plana çıkarılarak markalaşma sürecine yardımcı olacağına ve yurt dışı talep, fiyat ve rekabet istikrarını sağlayacağına dikkat çekti.

 

AKİB %45'lik pay ile Türkiye yaş meyve sebze ihracatına en çok katkı sağlayan Birlik oldu!

Yılın ilk yedi aylık dönemi ihracatında yaşanan artışın sektörün yüzünü güldürdüğünü ifade eden SİN, Türkiye yaş meyve ve sebze sektöründe Koordinatörlük görevini yürüten Akdeniz Yaş Meyve ve Sebze İhracatçı Birliği kanalıyla yapılan yaş meyve ve sebze ihracatının Türkiye yaş meyve sebze ihracat artış oranının üstüne çıkarak %28 oranında artış gösterdiğine ve 569,8 milyon dolara yükseldiğine vurgu yaptı. Her dönem olduğu gibi AKİB tüm İhracatçı Birlikleri arasında %45'lik pay ile Türkiye yaş meyve ve sebze ihracatına en çok katkı sağlayan Birlik oldu.

 

SİN: “Tek pazara bağımlılığı kırmalıyız!”

Tek pazara bağlılığı kırmayı önemsediklerini ifade eden SİN, "Alternatif pazarlara ulaşabilmek gayesiyle bizler Eylül ayında yaş meyve ve sebze sektörünün uluslararası önemli fuarlarından Asia Fruit Logistica ve World Food Moscow Fuarlarında Türk yaş meyve sebze sektörünü en iyi şekilde temsil edeceğiz. Üretici ve ihracatçılar olarak ülke çıkarlarını gözettiğimiz ve bu amaç doğrultusunda birlikte hareket ettiğimiz takdirde dünya pazarındaki yerimizin hızlanan bir ivme ile yükseleceğini belirtmek isterim. İhracatçılarımıza üstün özveri ve çabalarından dolayı teşekkür eder, önümüzdeki ihracat sezonlarında hepimizin yüzünü güldürecek ihracat rakamlarına hep birlikte imza atmayı temenni ederim.” diye konuştu.

 

 

İlgili Fotoğraflar